W całej Polsce zainaugurowano nową kampanię społeczną, mającą na celu zwiększenie świadomości na temat zaginięć dzieci. Codziennie w kraju dochodzi do około 600 przypadków zaginięcia dzieci, co dramatycznie wpływa na życie ich rodzin. Aby pomóc bliskim osób zaginionych, uruchomiono infolinię i zainstalowano olbrzymie ekrany reklamowe, które ilustrują uczucia rozpaczy bliskich. Kampania ma na celu nie tylko informowanie, ale także emocjonalne wsparcie osób poszukujących pomocy.
W Polsce każdego roku znika ponad 2000 dzieci oraz nastolatków, a blisko 95% z nich odnajduje się w ciągu 7 dni. W życie rodzin wkracza lęk i chaos, dlatego istotne jest, aby wiedziały, gdzie mogą szukać pomocy. W ramach kampanii, powstał komunikat na ekranach miejskich, który odzwierciedla uczucia bliskich zaginionych, pozwalając przechodniom na moment zrozumieć ich dramatyczną sytuację. Przekaz jest bezpośredni, a ekran wyświetla emocjonalne hasła, takie jak „Spanikowana mama” czy „Przerażony dziadek”.
Kampania została zorganizowana we współpracy Fundacji ITAKA oraz Screen Network. Ogromne ekrany w miastach zaczynają „dzwonić” w momencie, gdy ktoś zatelefonuje na infolinię 116 000, która działa całodobowo i jest dostępna bezpłatnie. Każde połączenie uruchamia transmisję informacyjną, co pozwala na błyskawiczne dotarcie do potencjalnych świadków i osób mogących pomóc. Działania te mają na celu uświadomienie skali problemu, który jest niestety częścią rzeczywistości, z jaką mierzy się wiele rodzin w Polsce.
Warto zaznaczyć, że infolinia 116 000, prowadzona przez Fundację ITAKA, ma na celu nie tylko udzielenie wsparcia w poszukiwaniach, ale również oferuje pomoc prawną oraz psychologiczną. Działania kampanii zostały objęte honorowym patronatem Rzecznika Praw Dziecka oraz Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji, co podkreśla ich ważność i znaczenie w kontekście ochrony najmłodszych obywateli.
Źródło: Policja Węgrów
Oceń: Kampania społeczna „Właśnie trwa połączenie w sprawie zaginionego dziecka” nabiera rozmachu
Zobacz Także